sunnuntai 16. tammikuuta 2011

You can hear the waves in underwater caves

stronger than hope

Minun ei tarvitse syödä voidakseni hyvin. Itseasiassa voin paljon paremmin, kun en ole syönyt. Ainakin olen paljon iloisempi, totta kai, kun olen tyytyväinen itseeni, enkä joudu kuuntelemaan omia solvauksiani pääni sisällä. Tiedän kyllä, että ei ole kehoni parhaaksi nälkiinnyttää sitä näin, mutta en kuule sen vaikerruksia. Oloni on niin ihanan kevyt ja voimakas, pääni on pilvissä, enkä näe totuuksia. Tänään minä hymyilen leveämmin. Näin on hyvä olla. En välitä siitä, mitä tämä minulle maksaa.
En haluaisi enää niitä päiviä, kun minun on pakko syödä. Pelkään, että huominen on sellainen. Aikuinen, se aikuinen, joka minua kaikista eniten kiristää syömään tulee huomenna. Yritän luoda suunnitelmaa, miten välttää yhteiset ruokailut, mutta mieleeni ei tule muuta kuin kipeän esittäminen. Enkä usko, että oksennustauti, ilman oksennusta on uskottavaa. En myöskään haluaisi viettää koko päivää huoneessani maaten. Ehkä huudan vain etten halua syödä vasten hänen kasvojaan. Kaikki muutenkin näyttävät jo tietävän, että syöminen on minulle ongelma. Isäni mukaan lukien. Hän sanoo tukevansa ja auttavansa, sanoo ettei tuomitse. Tuo aikuisen miehen ääni puhelimessa sanoo rakastan sua ja minua itkettää. Tuntuu, kuin olisin pettänyt hänettkin. Tunnen olevani liian heikko hänen lapsekseen. Olen vain yksi syy, jonka takia hän herää murehtimaan öisin ja menettää rauhansa.

Punapään äiti on leiponut herkullisen tuoksuisia pullia. Punapää heittää pussillisen minun nenäni eteen.
Pidän pääni, en ota, en tarvitse sitä hetkellistä hyvää makua suussani. Se kestää vain hetken.
Laihuus on ikuista, jos niin päättää ja minä olen päättänyt tavoitella sitä.




vettä, kahvia, teetä.


Ei kommentteja: